vrijdag 10 juni 2011

De stilte van mijn hart




De stilte van mijn hart
Het is stil in mijn hart.
De pijn, die is verdreven.
Ik weet weer waar het echt om gaat,
hier in mijn aardse leven.

Het is soms moeilijk uiting geven
aan dat diepste innerlijk gevoel.
Dat branden in mezelf,
het weten, hoe IK het bedoel.

Door alle aardse beslommeringen
voel ik me opgesloten.
Ik kan er niet goed bij,
niet mijn gevoel ontbloten...

Drukte van binnen en van buiten,
ik drijf steeds verder weg.
Zo lang… tot ik uiteindelijk
mijn hart weer in de weegschaal leg.

Dan is er weer die sterke flits,
ontstaan door het gemis.
Besef van waar het echt om draait:
dat mijn gevoel het belangrijkst is.

Ik barst bijna van binnen,
het is zo’n heftig moment.
De ommekeer is zo groot,
alsof gevoel geen grenzen kent!

Maar dan…dan ben ik weer terug,
een eind aan rusteloze smart.
En dan voel ik weer van binnen:
het is stil in mijn hart

@Bron: De stilte van mijn hart"
van Jacob de Jong,
Centrum Lumos.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten