vrijdag 10 juni 2011

Ik ben de Wind




Ik ben de Wind

Ik ben de wind die zachtjes door de bladeren ritselt welke
zich nog krampachtig vasthouden aan de bomen
en nog wat na mijmeren van de zomer welke
hun lange tijd warmte en kracht gaf.

Ik ben de wind die het water doet rimpelen
waarop de watervogels statig deinen.
Ik ben de wind die rukt aan de bomen en
een regen van bladeren laat neerdalen.

Ik ben de wind die de wolken voortjaagt
en ze samenpakt tot grote buien welke
hun regenlast niet meer kunnen vasthouden.

Ik ben de wind die de wolken laat botsen
wat de donder laat horen en de
bliksem laat zien in felle flitsen.
Ik ben de wind die al het gure verdrijft
en ruimte maakt voor de zon.

Ik ben de wind die door jou haren kroelt
waardoor je je hoofd nu in de wolken voelt.
Ik ben de wind die het begin is van
heftige storm maar ook het end ervan.
Ik ben de wind die je het gevoel geeft
dat er telkens een nieuw perspectief is,
een gevoel van telkens een nieuw begin.

Ik ben de wind die je meevoert op
je tocht naar je verdere toekomst.
Ik ben de wind die laat zien hoe
wonderbaarlijk mooi het leven is,
waarvan jij een deel mag zijn.

@Frits


Geen opmerkingen:

Een reactie posten